XVII Fira del Llibre en Català

Esdeveniment passat
Maó
divendres 14 d’octubre 2022 - Tot el dia
Plaça Constitució

Detalls

XVII Fira del Llibre en Català

 

Divendres 14 i dissabte 15 d’octubre de 2022

de 10.00 a 21.00 h

plaça de la Constitució, Maó

Programa

Divendres 14

Matí

 10.00 h Pregó d'obertura a càrrec dels alumnes de 4t d’ESO de l’IES Cap de Llevant.

 

De 10.00 a 13.00 h

Visites escolars i dinamització educativa: «Converses amb l’escriptor Ponç Pons».

Capvespre

 

17.15 h Contacontes Experimentemmmmmm, de la mà de Paola Cibin, de Betateatre.

18.00 h Xerrada amb motiu dels 60è aniversari de la culminació del Diccionari català-valencià-balear (Alcover-Moll): «Holmes Alcover i el doctor Moll a la recerca de les paraules», a càrrec de Francesc Mesperuza, de la Institució Francesc de Borja Moll.

 

19.00 h Final insular del concurs «Carta en terra...», presentat per Joan Carles Villalonga i Júlia Bosch. Amb la col·laboració de la Xarxa de Biblioteques de Menorca.

 

20.00 h Conversa entre Gabriel Ensenyat, autor de Fuster i els mallorquins. El debat identitari a la Mallorca tardofranquista, i Nel Martí, autor d’El somni menorqui(nista), amb motiu de l’Any Fuster, presentada per Fina Salord, comissionada de l'Any Joan Fuster a les Illes Balears.

Dissabte 15

Matí

 

10.30 h Interpretació de les rondalles guanyadores del XIX Premi Francesc de Borja Moll de rondalles i llegendes en la modalitat escrita, Dins la boca del drac, de Paula Muñoz Casasnovas, i El pou de Son Catlar, de Júlia Sintes Landa, a càrrec de Betateatre i Raquel de Manuel, i projecció del vídeo de la rondalla guanyadora de la modalitat audiovisual, La collita sorpresa, de David Moll Moll.


12.00 h Espai Reverb de l’AELC 2022. Vermut literari conduït per Damià Rotger amb membres de l’AELC que presenten les seves novetats literàries: Anna M. Ticoulat, Miquel A. Limon, Josep Pons Sansaloni, Miquel Bezares i Llucia Palliser (lectura en memòria de Joan Manuel Pérez Pinya).

 

13.00 h Final del concurs de lletrejar paraules «Lletres i mots», presentat per Malu Morro. Amb la col·laboració de la Xarxa de Biblioteques de Menorca.

 

Capvespre

 

17.30 h Contacontes. Imma Cortès, d’Art per Créixer, narrarà els contes La granota Damiana busca tota la setmana,  I la teva casa, Tomasa? i Oh, oh la pilota!, publicats per l’editorial Combel.

 

18.00 h L’ofici d’escriure. Presentació de les reedicions de les novel·les de Maite Salord L’alè de les cendres i El país de l’altra riba, per l’editorial LaButxaca (Grup 62), amb Tònia Gomis i l’autora.

 

18.30 h Conversa entre Maria Escales, autora d’Estimada Mirta, i Maite Salord, autora d’El país de l’altra riba, sobre les seves novel·les i l’emigració balear de mitjan segle xx, conduïda per Eduard Riudavets.

 

19.30 h Presentació del llibre Tres desitjos abans de morir, d’Espartac Peran, amb l’autor i Sílvia Pons Seguí.

 

20.30 h Dramatització dels Contes menorquins, de Pau Faner, amb motiu del 50è aniversari de la seva publicació, a càrrec de Josep Mercadal i La Trup.

 

 

Conducció de la Fira a càrrec de Júlia Bosch Taltavull.

 

Amb els centres d’interès dedicats a Joan F. López Casasnovas i a Joan Fuster a la Biblioteca Pública de Maó.

 

 

 

Durant tota la Fira hi haurà a disposició del públic visitant un llibre d’homenatge a Joan F. López Casasnovas en el qual tothom podrà escriure-hi la seva dedicatòria.

 

 

 

Totes les persones que comprin algun llibre en català en una de les llibreries participants durant tota la setmana de la Fira, del 8 al 15 d’octubre, participaran en el sorteig d’una bicicleta elèctrica.

 

 

 

Llibreries que hi participen:

 

- Llibreria Pau

- Llibreria Catalana

- Llibreria Sa Catòlica

- Juguettos

- Llibreria Jocs

- Sa Llibreria

- Espai 14

- Xalallibres

pujar